Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa
Oficjalne Forum Stowarzyszenia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomysł budowy poduszkowca. Cel i środki realizacji.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> SMIL-1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Gość forum SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Piątek 17:25:56 27 Kwi 2007 116    Temat postu: Pomysł budowy poduszkowca. Cel i środki realizacji.

Pomysł budowy stosunkowo niedużego, innowacyjnego poduszkowca narodził się w połowie 2006 roku na terenie Instytutu Lotnictwa w Warszawie. Kierujący Zakładem Produkcji Prototypów tegoż Instytutu, dr inż. Krzysztof Szafran, zaproponował wówczas współpracę członkom Stowarzyszenia Młodych Inżynierów Lotnictwa. Współpraca ta miała mieć charakter nie odpłatny w żadną stronę, a wynikiem jej miało stać się zbudowanie prototypu nowego poduszkowca. Członkowie SMIL (Krzysztof Błasiak, Paweł Ruchała i Michał Wysocki), odpowiedzialni zostali za samodzielne wykonanie projektu jednostki, oraz własnoręczne zbudowanie jej prototypu. Instytut Lotnictwa zobowiązał się do zapewnienia wszelkich potrzebnych materiałów konstrukcyjnych, zaplecza technologicznego, a także do pokrycia kosztów formalno – prawnych związanych z konstrukcją (certyfikacja, rejestracja itp). Po ustaleniu szczegółów współpracy, wykonawcy pod koordynacją Krzysztofa Błasiaka przystąpili do sporządzenia projektu. Sprawy organizacyjne, rysunki technologiczne, kwestie doboru technologii oraz ogólnych koncepcji a także kwestie napędu i układu jego przeniesienia objął Krzysztof Błasiak. Obliczeniami masowymi, osiągowymi, wytrzymałościowymi, oraz całą stronę numeryczną związaną z projektem przejął Paweł Ruchała. Michał Wysocki zajął się aerodynamiką zewnętrzną konstrukcji a także zamodelowaniem ciśnieniowych przepływów wewnętrznych.
Na początku października 2006 roku był już gotowy projekt koncepcyjny, z którego po dalszych pracach projektowych na początku listopada narodziły się pierwsze w pełni zaakceptowane plany. Wówczas przystąpiono do pracy w tworzywie. Nowa konstrukcja – od pierwszych liter nazwisk wykonawców dostała nazwę BRW 1.
O tego czasu trwa budowa prototypu oraz jednoczesne dopracowywanie szczegółów projektowych.
BRW 1 projektowany jest jako lekki poduszkowiec dwu, trój osobowy, z odkrytą kabiną. Ponieważ konstrukcja jest adresowana głównie do miłośników motorowodnych sportów ekstremalnych, to z założenia stawia się na uzyskanie dobrych osiągów prędkościowych. Ambitnym założeniem konstruktorów jest uzyskanie przez prototyp prędkości około 100 km/h. Tak duże jak na poduszkowiec prędkości, pociągają również za sobą konieczność zadbania o bezpieczeństwo pilota i pasażerów. Projektanci mają, więc i ten element na uwadze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> SMIL-1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin