Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa
Oficjalne Forum Stowarzyszenia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozmowy z wieżą

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Fun
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Gość forum SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sobota 02:48:09 27 Sty 2007 26    Temat postu: Rozmowy z wieżą

DC-1- miał bardzo daleką drogę hamowania po wylądowaniu z powodu nieco za dużej prędkości przy podejściu.
Wieża San Jose: "American 751 skręć w prawo na końcu pasa, jeśli się uda. Jeśli nie, znajdź wyjazd "Guadeloupe" na autostradę nr 101 i skręć na światłach w prawo, żeby zawrócić na lotnisko.


American 702: Wieża, American 702 przełączamy się na Odloty. Jeszcze
jedno: po tym, jak się podnieśliśmy widzieliśmy jakieś martwe zwierze na końcu pasa.
Wieża: Continental 635, macie pozwolenie na start, przejdźcie na Odloty na 124,7. Słyszeliście co mówił American 702??
Continental 635: "Continental 635, pozwolenie na start, odebrane, i tak, słyszeliśmy American 702 i już zawiadomiliśmy nasza firmę cateringowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Gość forum SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Niedziela 21:37:33 28 Sty 2007 27    Temat postu:

wieża: Halo, lot 56, jeżeli mnie słyszysz, zamachaj skrzydłami...
pilot: OK, wieża, jeżeli mnie słyszysz, zamachaj wieża!?


Majacy wyjatkowo duzo pracy kontroler skierowal 727 z wiatrem do zrobienia okrazenia nad lotniskiem.
727 zaoponowal: Czy ty wiesz, ze zrobienie okrazenia tym samolotem kosztuje nas dwa tysiace dolarów??
kontroler odpowiedzial bez zastanowienia: Zrozumialem i poprosze za cztery tysiace!?


Niemieccy kontrolerzy lotu na lotnisku we Frankfurcie naleza do niecierpliwych. Nie tylko oczekują, ze będziesz wiedział, gdzie jest twoja bramka, ale również, jak tam dojechać, bez żadnej pomocy z ich strony. Tak wiec z pewnym rozbawieniem słuchaliśmy (my w Pan Am 747) poniższej wymiany zdań miedzy kontrola naziemna lotniska frankfurckiego a samolotem British Airways 747 Speedbird 206
Speedbird 206: "Dzien dobry, Frankfurt, Speedbird 206 wyjechal z pasa lądowania."
Ground: "Guten Morgen. Podjedz do swojej bramki."
Wielki British Airways 747 wjechal na glówny podjazd i zatrzymal sie.
Kontrola naziemna: "Speedbird, wiesz gdzie masz jechac?"
Speedbird 206: "Chwile, Kontrola, szukam mojej bramki."
Kontrola (z arogancka niecierpliwoscia): "Speedbird 206, co, nigdy nie byłeś we Frankfurcie!?"
Speedbird 206 (z zimnym spokojem): "A tak, bylem, w 1944. W innym Boeingu, ale tylko żeby coś zrzucić. Nie zatrzymywałem sie tutaj"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof Błasiak
Generał - PREZES SMIL
Generał - PREZES SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Marsa

PostWysłany: Poniedziałek 00:10:08 29 Sty 2007 28    Temat postu:

pewnie wszyscy znają, ale co tam...


>po kazdym locie, piloci linii lotniczych sa zobowiazani do wypelnienia
>kwestionariusza nt. problemow technicznych, napotkanych podczas lotu.
>Formularz jest nastepnie przekazywany mechanikom w celu dokonania
>odpowiednich korekt.
>
>Odpowiedzi mechanikow sa wpisywane w dolnej czesci kwestionariusza, by
>umozliwic pilotom zapoznanie sie z nimi przed nastepnym lotem. Nikt
>nigdy nie twierdzil, ze zalogi naziemne i mechanicy sa pozbawieni
>poczucia humoru. Ponizej zamieszczono kilka aktualnych przykladow
>podanych przez pilotow linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone przez
>mechanikow.
>
>
>
>
> P = problem zgloszony przez pilota
> O = Odpowiedz mechanikow
>
>
> P: Lewa wewnetrzna opona podwozia glownego niemal wymaga wymiany.
> O: Niemal wymieniono lewa wewnetrzna opona podwozia glownego.
>
> P: Przebieg lotu probnego OK. Jedynie uklad automatycznego
> ladowania przyziemia bardzo twardo.
> O: W tej maszynie nie zainstalowano ukladu automatycznego
> ladowania.
>
> P: Cos sie obluzowalo w kokpicie.
> O: Cos umocowano w kokpicie.
>
> P: Martwe owady na wiatrochronie.
> O: Zamowiono zywe.
>
> P: Autopilot w trybie \'utrzymaj wysokosc\' obniza lot 200
> stop/minute.
> O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.
>
> P: Slady przeciekow na prawym podwoziu glownym.
> O: Slady zatarto.
>
> P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki.
> O: Obnizono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu.
>
> P: Zaciski blokujace powoduja unieruchamianie dzwigni przepustnic.
> O: Wlasnie po to sa.
>
> P: Uklad IFF nie dziala.
> O: Uklad IFF zawsze nie dziala kiedy jest wylaczony.
>
> P: Przypuszczalnie szybia wiatrochronu jest peknieta.
> O: Przypuszczalnie jest to prawda.
>
> P: Brak silnika nr 3.
> O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krotkich poszukiwaniach.
>
> P: Samolot smiesznie reaguje na stery.
> O: Samolot upomniano by przestal, latal prosto i zachowywal sie
> powaznie.
>
> P: Radar mruczy.
> O: Przeprogramowano radar by mowil.
>
> P: Mysz w kokpicie.
> O: Zainstalowano kota.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Gość forum SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wtorek 12:24:59 30 Sty 2007 29    Temat postu:

Mechanik z Pan Am 727 czekajac na pozwolenie na start w Monachium, uslyszal co ponizej:
Lufthansa (po niemiecku): Kontrola, podajcie czas pozwolenia na start.
Kontrola (po angielsku): Jezeli chcesz odpowiedzi, musisz pytac po angielsku.
Lufthansa (po angielsku): Jestem Niemcem, w niemieckim samolocie, w Niemczech. Dlaczego mam mówic po angielsku?
Nierozpoznany glos (z pieknym brytyjskim akcentem): Bo przegraliscie te cholerna wojne!


pilot do wiezy: Moge prosic o podanie czasu, tak z grubsza??
wieza: Jest wtorek, prosze pana


Pilot helikoptera do kontroli podejscia: "Tak, jestem 3000 stóp nad namiarem Cubla."
drugi glos na tej samej czestotliwosci: "NIE! Nie mozesz! Ja tez jestem na tej samej wysokosci nad tym samym namiarem!"
Krótka przerwa, po czym odzywa sie glos pierwszego pilota (bardzo glosno): "Ty idioto! Ty jestes moim drugim pilotem!"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Marszałek w stanie spoczynku - ex Prezes
Marszałek w stanie spoczynku - ex Prezes



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa (tak wyszło)

PostWysłany: Sobota 21:01:57 10 Lut 2007 40    Temat postu:

Wieża: XXX, dokąd lecicie, nie mam waszego planu...
XXX: do Wiednia, jak w każdy wtorek!
Wieża: ale dziś jest środa...
XXX: no to wygląda na to, że mamy wolne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Gość forum SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Niedziela 01:09:14 25 Lut 2007 55    Temat postu:

Pilot: Wieza, co robi wiatr?
Wieza: Wieje. (smiechy w tle)


Samolot linii SABENA zatrzymuje sie za samolotem KLM-u na zatloczonej drodze podjazdowej, w oczekiwaniu na start.
SABENA do KLM na czestotliwosci kontroli: "KLM, czwarty w kolejce na start, zglos sie na 3030"
Po paru minutach SABENA wola znowu: "KLM, trzeci w kolejce na start, zglos sie na 3030"
Znów brak odpowiedzi, wiec SABENA wola kontrole: "Wieza, powiedzcie maszynie KLM przed SABENA 123, zeby sie do nas zglosili na 3030"
I wtedy wlacza sie zaloga KLM-u: "Wieza, powiedz SABENie, ze profesjonalisci z KLM Holenderskie Linie Lotnicze nie wchodza na prywatne kanaly, podczas gdy powinni byc na nasluchu wiezy."
SABENA odpowiada na to: "Dobra wieza, nie ma sprawy, tylko powiedz tym profesjonalistom z KLMu, ze nie zdjeli szpilek blokujacych podwozie."
(chwila ciszy)
KLM: "Wieza, KLM 123 prosi o pozwolenie na powrót do bramki."


BOAC (mówiac jezykiem angielskim z akcentem z ekskluzywnej szkoly prywatnej): Heathrow Centre, tu British Airways Speedbird lot 723
Heathrow Centre: British Airways Speedbird lot 723, tu Heathrow Centre, slucham?
BOAC: Heathrow Centre, British Airways Speedbird lot 723 chce przekazac wiadomosc
HC: British Airways Speedbird lot 723, Heathrow Centre gotowy do przyjecia wiadomosci
BOAC: Heathrow Centre, British Airways Speedbird lot 723, podaje wiadomosc: Mayday, Mayday, Mayday...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam Dziubiński
Generał broni - Członek zarządu SMIL
Generał broni - Członek zarządu SMIL



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klementowice/Warszawa

PostWysłany: Czwartek 13:22:55 01 Mar 2007 59    Temat postu:

Tak a'propos

SABENA : Such A Bloody Experience, Never Again

i żeby nie było

LOT : Luggage On Tarmac

ale po ostatnim ladowaniu z chlopakami z LOTu stwierdzam ze maja najzajesamowitszych pilotow w świecie i okolicach.

pzdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Ruchała
Generał broni - Vice-Prezes SMIL
Generał broni - Vice-Prezes SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno / Warszawa

PostWysłany: Poniedziałek 23:58:48 26 Mar 2007 84    Temat postu:

Wieża: ''TWA 2341, aby zmniejszyć hałas, skręć w prawo o 45 stopni". TWA 2341: "Jesteśmy na wysokości 35 000 stóp, jakiego hałasu możemy tu narobić?". Wieża: "Czy słyszał pan hałas, jaki robi 747, gdy uderza w 727?".

Z niezidentyfikowanego samolotu oczekującego na start w długiej kolejce: "Jestem, k....., znudzony ". Wieża: "Ostatni nadający! zidentyfikuj się natychmiast!". Samolot: "K...., jestem znudzony, a nie głupi!".

Na lotnisku Gatwick w Londynie załoga samolotu US Air skręciła w zły pas i prawie zderzyła się z United 727. Zirytowana kontrolerka zaczęła krzyczeć: "US Air 2771, gdzie wy do cholery jesteście!? Powiedziałam, że macie skręcić w prawo w pas Charlie! A wy skręciliście w Delta! Stójcie tam! Wiem, że trudno jest wam rozróżnić literki C i D, ale postarajcie się!". Później, już wrzeszcząc: "Boże! Wszystko schrzaniliście. Będę to naprawiać całą wieczność! Zostańcie dokładnie tam, gdzie jesteście! Nie ruszajcie się, zanim wam nie powiem. Dostaniecie instrukcje w ciągu półgodziny. Macie jechać tam, gdzie wam powiem, kiedy wam powiem i jak wam powiem! Zrozumiano US Air 2772?!" US Air (cichutko): "Tak". W eterze na chwilę zapadła cisza. Nagle niezidentyfikowany pilot zapytał: "Czy ja przypadkiem nie byłem z tobą żonaty?".



Na JM figuruje jako wilson... ale na JM połowa dowcipów to wilsony Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Gość forum SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Środa 23:52:11 28 Mar 2007 86    Temat postu:

Wieza: "Airline XXX, wyglada na to, ze macie otwarte drzwi przedzialu bagazowego"
Kapitan (po szybkim sprawdzeniu kontrolek): "A, dzieki wieza, ale patrzycie na nasze drzwi od APU*"
Wieza: "OK, Airline XXX, macie pozwolenie na start"
Kapitan: "Pozwolenie na start, Airline XXX"
wieza (podczas, gdy samolot koluje do startu): "Airline XXX, eee.... wyglada, ze twoje APU gubi bagaz."

Uslyszane na czestotliwosci BNA (lotnisko w Nashville, Tennessee):
czlonek zalogi: "Zaraz! Daliscie nam takie wskazanie altimetru, jakbysmy byli 15 stóp pod ziemnia!"
wieza: "No to peryskop do góry i kolowac do rampy!"

wieza: "... a tak dla informacji, byles troche na lewo od linii centralnej podczas podejscia."
Speedbird: "Jak najbardziej. A mój drugi pilot byl troche na prawo."

Lady Radar Controller: "Can I turn you on at 7 miles?"
Airline Captain: "Madam, you can try."

Cessna 152: "Mój poziom lotu trzy tysiace siedemset*."
kontroler: "W takim razie skontaktuj sie z centrum kosmicznym w Houston."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Gość forum SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Środa 23:56:01 28 Mar 2007 86    Temat postu:

ATC: "N123YZ, say altitude."
N123YZ: "ALTITUDE!"
ATC: "N123YZ, say airspeed."
N123YZ: "AIRSPEED!"
ATC: "N123YZ, say cancel IFR*."
N123YZ: "Eight thousand feet, one hundred fifty knots indicated!"
* odmowa pozwolenia na ladowanie z pomoca instrumentów, czyli trzeba siadac "na oko"

kontrola lotów lotniska O'Hare (Chicago): "USA 212, pozwolenie na podejscie do 32 lewy, utrzymaj predkosc 250 wezlów*"
USA212: "Przyjalem. Jak dlugo mam utrzymac te predkosc?"
kontroler: "Jak potrafisz, to az do rekawa"
USA212: "No dobra, ale lepiej uprzedz kontrole naziemna"

kontroler: "USA353, zglos sie na czestotliwosci 135,60, Cleveland Center."
przerwa
kontroler: "USA353, zglos sie na czestotliwosci 135,60, Cleveland
Center!"
przerwa
kontroler: "USA353 jestes jak moja zona, nigdy nie sluchasz!"
pilot: "Center, tu USA553, moze gdybys nie mylil imienia swojej zony, to by lepiej reagowala!"

wieza (w Stuttgarcie): "Lufthansa 5680, zredukuj do 170 wezlów"
pilot: "Jak we Frankfurcie. Jest tylko albo 210, albo 170... no, ale my jestesmy elastyczni."
wieza: "Lufthansa 5680, my tez jestesmy elastyczni. Zredukuj do 173,5 wezla."

wieza: "HPO wznies sie cztery tysiace do szesciu tysiecy i utrzymaj."
pilot: "HPO wznosi sie na poziom 100."
wieza: "HPO, na poziom 60 i utrzymaj!"
pilot: "No, ale cztery plus szesc to dziesiec, no nie""
wieza: "Ty nie dodawaj, tylko sie wznos!"

Pierwszy lot wahadlowca. Prom kosmiczny Columbia na orbicie nad Hiszpania:
Columbia: Wieza Saragossa, tu Columbia. Czy mnie slyszysz"
wieza Saragossa: Slysze was bardzo wyraznie. Jaki jest wasz sygnal wywolawczy"
Columbia: COLUMBIA
wieza Saragossa: .....A na jakiej jestescie wysokosci"
Columbia: jeden zero zero zero zero zero zero zero.....>

wieza: Delta 351, obiekt na godzinie 10, odleglosc 6 mil!
Delta 351: Podaj to inaczej! Mamy zegarki cyfrowe!

Ta wymiana zdan miala miejsce zaraz po wojskowym pokazie lotniczym.
kontroler do F-117: "Przed toba F-16, na godzinie drugiej, 13 mil, w strone poludniowa, wznosi sie przez 6000"
pilot F-117: "Przyjalem, znajde."
kontroler do F-16: "Przed toba F-117, na godzinie drugiej, 12 mil, przeciwny kierunek, poziom 5"
pilot F-16: "Przyjalem, znajde..."
pilot F-117 (natychmiast i monotonnie): A gówno.

Nieznany oficer sygnalowy do pilota marynarki po jego szóstym nieudanym podejsciu do ladowania na lotniskowcu: "Tutaj musisz wyladowac, synu. Tu jest jedzenie."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Gość forum SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Środa 01:50:52 18 Kwi 2007 107    Temat postu:

Kołowałem na pas w Cessnie 172 i właśnie wywołałem wieżę i sprawdziłem podejście. Pogoda była świetna, daleka widoczność, bez chmur. Właśnie miałem prosić wieżę o pozwolenie, kiedy usłyszałem poniższe.

ABC: Wieża Londyn, tu ABC na ostatniej prostej na pas 33.
wieża: ABC, brak kontaktu wzrokowego, unieś i zrób okrążenie.

Spojrzałem w górę usilnie szukając tego samolotu, ale że go nie dostrzegłem, wywołałem wieżę i dostałem pozwolenie. Usłyszałem jeszcze dwie powtórki tego numeru z "unieś i zrób okrążenie". Podczas czwartej próby pilot był już tym sfrustrowany.

wieża: Brak kontaktu wzrokowego, unieś, zrób okrążenie.
ABC: No spójrzcie przez to cholerne okno, jestem przed wami!

wieża na to z chłodem i opanowaniem:

wieża: ABC spójrz w dół na pole wzlotów. Widzisz dużą kopułę radaru? ABC: eee, ... brak kopuły, wieża.
wieża: Bo niejesteś nad Londynem, a nad Waterloo-Wellington, 50 mil na północny wschód od nas. Wieża Waterloo-Wellington na częstotliwości 125.00.
Sądzę, że chcą z tobą pogadać.



Mój przyjaciel chciał przemieścić swój szybowiec Blanick na niedalekie lotnisko, po drugiej stronie przestrzeni kontrolowanej w kasie C, której wymogi nakazują min. posiadanie radia. Samolot holujący radia nie miał, ale Blanick i owszem, więc nie było problemu. Po wylocie szybowiec skontaktował się z kontrolą lotów i podał zamiar przekroczenia przestrzeni klasy C. W połowie drogi kontroler nagle zażądał skrętu o 90 stopni w prawo. Mój przyjaciel odpowiedział na to: "Co chcesz żebym teraz zrobił? Mam krzyczeć do niego przez okno?"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Marszałek w stanie spoczynku - ex Prezes
Marszałek w stanie spoczynku - ex Prezes



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa (tak wyszło)

PostWysłany: Środa 22:46:19 18 Kwi 2007 107    Temat postu:

Adam Dziubiński napisał:
Tak a'propos

SABENA : Such A Bloody Experience, Never Again

i żeby nie było

LOT : Luggage On Tarmac

ale po ostatnim ladowaniu z chlopakami z LOTu stwierdzam ze maja najzajesamowitszych pilotow w świecie i okolicach.

pzdr!


I czego by nie robili, dzięki obsłudze naziemnej i tak się spóźnią... potem nadrobią opóźnienie i i tak ich przetrzymają na bramce... i i tak trzeba będzie spać w kijowym hotelu pod Chicago, zamiast zwiedzać muzeum w Dayton... Ech...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Fun Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin