Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa
Oficjalne Forum Stowarzyszenia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zmiany w regulaminie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Środa 15:55:25 07 Lis 2007 310    Temat postu: zmiany w regulaminie

Witam

Zapoznałem się z propozycją nowego regulaminu. Poniżej przedstawiam moja modyfikację dotyczącą zadań do wykonania i warunków technicznych które powinien spełnić BSL w nawiasach[] moje komentarze:

2. Zadanie
a) Odnalezienie 3 obiektów w obszarze 1000 x 1000 metrów (podanie położenie z dokładnością do 25 metrów – 0,0002 stopnia szerokości i długości geograficznej)
[ za każdy odnaleziony obiekt 1pkt, ilość obiektów może być dowolna >1]

b) lot po zadanej trasie (odchyłka do 80 metrów)
[ samolot może być sterowany ręcznie lub automatycznie, oczywiście za lot autonomiczny max pktów ]
c)ciągła obserwacja jednego punktu przez 1 minutę
[ do przedyskutowania. Czy chodzi o ręczne śledzenie czy automatyczne-autotracking. Może się okazać że okazać że zrobienie autotrackingu będzie trudne do realizacji ze względu na sprzęt-mała rozdzielczość tanich kamer ]

3.Etapy prac konkursowych i ich waga do punktacji [tu nie mam uwag]
- przygotowanie systemu -5%
- dokumentacja techniczna -40%
- publiczna prezentacja projektu – 10%
- realizacja zadań konkursowych w locie – 45%

4. Wymagania techniczne dla systemu BSL

4.1 Model BSL
a)masa maksymalna do 5 kg
b)W stanie gotowym do transportu płatowiec BSL musi zmieścić się w pojemniku transportowym o wymiarach wewnętrznych 1000 x 300 x 350 mm.
c)Czas przygotowania BSLa do lotu przez 2 osoby do 15 minut
d)Wyposażenie bezpieczeństwa: BSL musi być wyposażony w system spadochronowy zapewniający wyhamowanie prędkości lotu i lądowanie z prędkością pionową nie większą niż 7 m/s.
[ zmniejszyć prędkość opadania do 5m/s ]
e)prędkość maksymalna lotu poziomego do 180 km/h
g)BSL ma możliwość przejścia ze sterowania automatycznego na ręczne
h) opcja FAILSAFE w odbiorniku RC lub jako osobny układ

4.2 Naziemna Stacja Kontroli lotu
b)prezentacja i rejestracja napięcia akumulatorów BSL
d)prezentacja graficzna zadanej trasy lotu
e)prezentacja graficzna aktualnej pozycji, kierunku lotu, wysokości, prędkości lotu BSL
f)prezentacja i rejestracja obrazu z kamery
g)rejestracja pozycji samolotu

4.3 Wyposażenie pokładowe
a)Zabronione są komercyjne układy autopilotów
b)Dozwolone jest korzystanie z komercyjnych środków łączności pracujących na częstotliwościach dopuszczonych do użytkowania cywilnego, lub innych pod warunkiem posiadania aktualnych zezwoleń na ich użytkowanie

5.Etap1 - Przygotowanie systemu
a) przesłanie projektu wstępnego i zakresu prac planowanych w danej edycji konkursu – 1 pkt
b)prowadzenie strony internetowej relacjonującej przebieg prac – 2 pkt
c)przeprowadzenie oblotu BSLa przed Warsztatami – 2 pkt – udokumentowane filmami z oblotu dostępnymi na stronie projektu

6. Etap 2 – Dokumentacja techniczna ( w sumie 40 pkt) – dokumentacja będzie dostarczona w dniu rozpoczęcia Warsztatów. Maksymalna objętość części opisowej ( bez rysunków technicznych) 40 stron A4 – czcionka 10 Arial
a)Strona tytułowa (nazwa projektu i zespołu + widok aksonometryczny BSLa)
b)Wprowadzenie: Informacje ogólne o zespole, historii uczestnictwa w konkursie, dane kontaktowe
c)Organizacja zespołu: lista osób i podział prac, zrealizowane prace przejściowe, inżynierskie , magisterskie w ramach opracowywania systemu BSL
d)Projekt koncepcyjny systemu ( 3 pkt):
- przedstawienie założeń projektowych
- Opis sposobu realizacji misji
e) Naziemna stacja kontroli lotu, sytemy pokładowe (10 pkt)
- naziemna stacja kontroli lotu (NSKL)
- planowanie i analiza misji,
- Zobrazowanie danych
- Łączność samolot – NSKL (data link)
- Pokładowe układy pomiarowe
- Komputer pokładowy ( schemat blokowy )
- Systemy rozpoznania
f)Projekt płatowca (10 pkt)
- Opis metodologii projektu
- Obliczenia wstępne charakterystyk aerodynamicznych
- wymiary
- osiągi
- struktura i zespół napędowy
- wyważenie
- wykonanie zadania
- Obliczenia spadochronu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin