Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa
Oficjalne Forum Stowarzyszenia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacje regulaminu BSL
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil Brach
Generał dywizji - Przewodniczący KR SMIL
Generał dywizji - Przewodniczący KR SMIL



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin/Warszawa

PostWysłany: Poniedziałek 00:41:28 05 Lis 2007 308    Temat postu:

pijask napisał:
Czaro - nikt nie chce przekreślać Waszego wysiłku. Jeśli uważacie, że wprowadzenie 2 obiektów znacząco komplikuje zadanie to w najbliższej edycji możemy pozostać przy jednym obiekcie.
To wszystko mieści się w systemie rozpoznawania obrazu - ale czy idziemy krok dalej aby lot odbywał się autonomicznie przy pomocy autopilota ???


Koniecznie musi być wzięte pod uwagę zdanie zespołów i już teraz widać że nie wszystkie zmiany idą w dobrym kierunku... przynajmniej dla zaawansowanych zespołów, a tak być nie może.

Po drugie, ta sytuacja Piotrze pokazuje, że stawiając warunki należy myśleć co najmniej dwa lata w przód, żeby zmiany przed kolejną edycją nie cofnęły kogoś najbardziej zaawansowanego. Dlatego mimo świadomości, że w najbliższym roku modele mogą nie wykonywać lotu autonomicznie powinniśmy jako organizatorzy stawiać poprzeczkę wysoko.
Powiem trochę zadziornie... organizatorów w tym głowa, żeby żaden z modeli nie uzyskał 100% punktacji Smile

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Poniedziałek 03:00:17 05 Lis 2007 308    Temat postu:

pijask napisał:
Czaro - nikt nie chce przekreślać Waszego wysiłku. Jeśli uważacie, że wprowadzenie 2 obiektów znacząco komplikuje zadanie to w najbliższej edycji możemy pozostać przy jednym obiekcie.

Nie tyle komplikuje, co znacząco zmienia zadanie i uniemożliwia zastosowanie systemu który planowaliśmy zrealizować.

Cytat:
To wszystko mieści się w systemie rozpoznawania obrazu - ale czy idziemy krok dalej aby lot odbywał się autonomicznie przy pomocy autopilota ???

Co do autopilota nie mam żadnych zastrzeżeń.
Moim zdaniem powinno to zostać ujęte w regulaminie w ten sposób, że:
zespół prezentuje model sterowany z ziemi - ileś tam punktów
zespół prezentuje autonomiczny lot BSLa z kupnym autopilotem - więcej punktów
zespół prezentuje autonomiczny lot BSLa na własnym autopilocie - maksymalna ilość punktów.

Ewentualnie można w ogóle zabronić stosowania kupnych autopilotów i wtedy upraszczamy punktację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Czwartek 10:26:41 08 Lis 2007 311    Temat postu:

cześć
Nową propozycję regulaminu dadłem w nowym poście. Dodaję też propozycję punktacji za próby w locie.

1. lot po zadanej trasie (można wybrać tylko jeden z trybów lotu):
lot w trybie sterowania ręcznego:
odchylenie od trasy do 20m 3pkt
do 40m 1pkt
lot w trybie autonomicznym:
odchylenie od trasy do 20m 6pkt
do 40m 3pkt
zmiana trasy w czasie lotu 4pkt

2. odnalezienie zadanego obiektu/ów:
rozpoznanie obiektu/ów 1pkt
podanie pozycji obiektu/ów 2pkt
dokładność pod. pozycji 25m 2pkt
50m 1pkt

3. celność lądowania w okregu o średnicy:
do 25m 3pkt
25 - 50m 2pkt
50 - 75m 1pkt

4. działanie systemu spadochronowego, 3próby (liczy się udane otwarcie):
1 próba 1pkt
2 próba 1pkt
3 próba 1pkt

5. czas przygotowania BSL do lotu z pozycji "transportowej":
do 15min 2pkt
15 - 30 min 1pkt

6. sterowanie podczas startu:
ręczne 1pkt
automatyczne 3pkt

7. sterowanie podczas lądowania:
ręczne 1pkt
automatyczne 3pkt

8. obserwacja jednego z obiektów :
prze 30sek 1pkt
przez 1min 2pkt

9. Naziemna stacja kontroli lotu:
możliwość zmiany trasy w czasie lotu 3pkt
Osłona przeciwsłoneczna 1pkt
wyświetlanie wys,prędk,kurs 1pkt
wyświetlanie trasy lotu 1pkt

UWAGI:
Podczas prób spadochronu liczą się tez pkty za celność lądowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek Bibik




Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Piątek 15:41:05 23 Lis 2007 326    Temat postu:

Po pierwsze to witam wszystkich!

mam w chwili obecnej kilka pytań odnośnie regulaminu i proponowanych zmian:

1. dlaczego ma być oceniana celność lądowania na spadochronie? Przecież to nie zrzut na celność tylko na przetrwanie - lepiej chyba byłoby odejmować ew. punkty za powstałe przy lądowaniu uszkodzenia. Poza tym, nie znając prędkości i kierunku wiatru to będzie strasznie niesprawiedliwa ocena. A zresztą, jeśli już mowa o celności, to trzeba by chyba określić wysokość na jakiej następuje otwarcie.

2. jak miałoby być oceniane zrobienie przez zespół autopilota? Czy jeśli zespół zaprojektuje taki układ i zleci wykonanie jakiejś firmie, to zrobił sam czy nie? Być może to szczegół, ale wydaje mi się, że te zawody muszą iść w kierunku układów automatycznych, więc chyba warto się zacząć nad tym zastanawiać

3. pytanie trochę z innej beczki. czy projekty mają być "czysto" studenckie czy mogą brać udział np. doktoranci, pracownicy uczelni itp.?

4. jeszcze przyszło mi do głowy pytanie o obraz. Bo w sumie piszecie, "możliwość obserwacji" itp. ale obraz obrazowi nie równy. Z jednej kamery może być widać las i samochód, a z innej liście i numery rejestracyjne Smile Chodzi mi o ew. podanie jakiś parametrów pożądanego do uzyskania obrazu - może też jakoś uwzględnić to w punktacji? Bo przecież, z reguły chodzi o uzyskanie jak najlepszej jakości obrazu.

To chyba na razie tyle w temacie "moje 3 grosze"

Pozdrawiam
Przemek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wtorek 23:57:15 27 Lis 2007 330    Temat postu:

Odpowiedzi na kilka pytań

Ad1. Lądowanie na spadochronie jest dla bezpilotwców w kategori mini - do 5 kg - standartową metodą "odzysku". Najczęściej przy okazji stosuje się poduszki powietrzne dla ochrony głowicy obserwacyjnej. Inna metoda to duże klapy jak w SOFARze. Ogólnie jednak chodzi o to by opadać bardziej pionowo niz lądować lotem szybowcowym co w terenie przygodnym może się skończyć co najmniej cyrklem. System spadochronu ma być tak dopracowany by działał zawsze a nie przypadkiem.

Ad2. Co do oceny autopilota jestem za tym aby za własny projekt były dodatkowe punkty.

Ad3. Bezpilotowiec ma być wykonany przez studentów ale pod nadzorem pracowników uczelni. Chodzi o to aby korzystały obie strony - studenci zdobywają doświadczenie inżynierskie pracując przy złożonym projekcie, a pracownicy uczelni jako pedagodzy przekazują swoją wiedzę studentom.
Na konkursie projekt będą bronić studenci więc muszą wiedzieć co stworzyli - pracownicy będą po drugiej strony barykady. Doktorantów chyba trzeba juz zaliczyć do pracowników uczelni.

Ad4. Co do obrazu to powinien byc on przekazywany w trybie rzeczywistym oraz rejestrowany. Potem bedzie można odtworzyć filmy dla wszystkich i będzie mozliwość ich porównania.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinTrajer
Kapral
Kapral



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czwartek 03:47:11 29 Lis 2007 332    Temat postu:

To pytanie chyba juz tu sie pojawilo, ale skoro powyzej Widmo proponuje ocene punktowa za prawidlowe sledzenie sciezki to mam pytanie jak to bedzie mierzone? GPS z rejestracja na pokladzie? To wymagaloby od zespolow zaprojektowania luku na GPS- a do tego potrzebne byloby okreslenie wymiarow, masy, itp. Wydaje mi sie to zbedna komplikacja idei, konkursu. Proponowalbym pozostac przy pierwotnym pomysle poszukiwania obiektu na wyznaczonym obszarze- jak model "obleci" ten obszar- to juz problem zespolow. Wymaganie aby model wystartowal (zostal wyrzucony) wykonal lot autonomiczny, przkazal obraz w czasie rzeczywistym i wyladowal w zadanej lokalizacji. Nie bardzo widze pomysl celnosci ladowania... Realizacja tego wymagala by oddzielnego sterowania spadakie- a to jak wiadomo do prostych nie nalezy. Zamiast tego proponowalbym postawienie wymagania na predkosc, wysokosc i lokalizacje otwarcia spadochrony co mozna kontrolowac poprzez analize nagrania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czwartek 08:48:16 29 Lis 2007 332    Temat postu:

Marcinie, jak znajdziesz chwile to obejrzyj prezentacje zespolow z 2007 na okolicznosc GPSa.... bo zaczynasz jakies herezje glosic
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Czwartek 13:04:46 29 Lis 2007 332    Temat postu:

Witam

Przyznaję racje że lądowanie z odpowiednią celnością jest trudnym zadaniem. Można usunąc ten pkt.

Jak ocenić kto jest autorem układu autopilota. Czy ten kto stworzy oprogramowanie czy ten kto zrobi sprzęt i oprogramowanie? Tutaj moim zdaniem należało by osobno punktować poszczególne elementy jak własne oprogramowanie, własny projekt hardware'owy, własne wykonanie czyli wykonanie płytki i wlutowanie elementów.

Czy maja to być tylko studenckie projekty? Jestem za ty aby w pracach uczestniczyli również pracownicy uczelni. Projekty sa coraz bardziej zaawansowane z wszystkimi pracami sami studenci mogą nie dać sobie rady i to nie ze względu na umiejętności ale ze względu czasowych. Z moich doświadczeń wynika, że z 10osobowego zespołu zostaje po 2latach projektu, 2-3 najbardziej zaangażowanych w prace. Pracownicy mogą motywować studentów przez przejściówki lub dyplomy tematycznie związane z projektem bezzałogwca.

Kwestia rozpoznania obiektu i jego obserwacji. Celem misji jest rozpoznanie obiektu białej płachty z czarnym krzyżem. Jeżeli zespół dysponuje kiepskim sprzętem musi bliżej podejść, misja trwa dłużej. Jeżeli da się rozpoznać tego rodzaju cel to na pewno rozpozna się w miarę dokładnie większe obiekty (nie na zasadzie: ta jasna plana wygląda jak samochód osobowy, ale jakiej marki?).

Jeżeli będa loty po zadanej trasie komisja będzie potrzebowała programu do sprawdzenia tras wykonanych lotów.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinTrajer
Kapral
Kapral



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czwartek 19:38:10 29 Lis 2007 332    Temat postu:

pijask napisał:
Marcinie, jak znajdziesz chwile to obejrzyj prezentacje zespolow z 2007 na okolicznosc GPSa.... bo zaczynasz jakies herezje glosic
[link widoczny dla zalogowanych]


Zapoznalem sie z prezentacjami- i chyba sie nie zrozumielismy. Czym innym jest GPS pokladowy wykorzystywany do ukladu sterowania a czym innym uklad "kontrolny". Moim zdaniem nie mozna laczyc tych funkcji. Dlatego wykreslilbym punkt o odwzorowaniu trasy- zbedna komplikacja. Maja poleciec znalesc i tyle. A to juz zmartwienie konstruktorow i projektankow zeby latal tam gdzie ma latac a nie pol kilometra dalej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Piątek 12:12:40 30 Lis 2007 333    Temat postu:

Jednym z nowych zadań w proponowanym regulaminie jest właśnie lot po zadanej trasie z jak najmniejszymi odchyłkami od niej. Komisja po locie powinna mieć możliwość weryfikacji trasy lotu z zadaną trasą. Do tego potrzebne jest oprogramowanie.
Cytat:
Czym innym jest GPS pokladowy wykorzystywany do ukladu sterowania a czym innym uklad "kontrolny". Moim zdaniem nie mozna laczyc tych funkcji. Dlatego wykreslilbym punkt o odwzorowaniu trasy- zbedna komplikacja

rozumiem że chodzi o jakiś rejetrator trasy. W nowym regulaminie proponuje (pkt 4.2 d,e,g) aby trasa zadana i rzeczywista była prezentowana i rejestrowana w czasie rzeczywistym na ekranie stacji naziemnej, więc nie jest potrzebny żaden dodatkowy układ. Poza tym komisja może mieć własne oprogramowanie którym może zweryfikować dokładność lotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinTrajer
Kapral
Kapral



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Piątek 16:17:40 30 Lis 2007 333    Temat postu:

Jezeli tak zdefiniujemy zadanie- to moja polemika jest bezzasadna, aczkolwiek nadal uwazam ze kontrola trasy jest rzecza wtorna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Piątek 18:00:55 30 Lis 2007 333    Temat postu:

Na jakiejś podstawie należy ocenić wykonanie zadania. Po to kontrola.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinTrajer
Kapral
Kapral



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Piątek 18:19:07 30 Lis 2007 333    Temat postu:

Jasne ze jak jest wymog to musi byc i kontrola... Po prostu glosno zastanawiam sie czy konieczny jest taki wymog.

W miedzyczasie rzucilem okiem na to co maja w konkursie AUVSI- maja punkty kontrolne. Czyli nasze wymaganie jest pietro wyzej.

Z innej strony patrzac- jezeli zespoly sa w stanie sprostac takiemu wymaganiu to nie ma co dyskutowac. Kontrolujemy przelot i juz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinTrajer
Kapral
Kapral



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Piątek 18:36:02 30 Lis 2007 333    Temat postu:

widmo napisał:
Jednym z nowych zadań w proponowanym regulaminie jest właśnie lot po zadanej trasie z jak najmniejszymi odchyłkami od niej. Komisja po locie powinna mieć możliwość weryfikacji trasy lotu z zadaną trasą. Do tego potrzebne jest oprogramowanie..(...). Poza tym komisja może mieć własne oprogramowanie którym może zweryfikować dokładność lotu.


Nawiazujac do mojego poprzedniego postu- nie mam wiecej uwag co do rejestracji trasy lotu i przekazywania polozenia w czasie rzeczywistym. Mam natomiast pytanie- jak komisja zweryfikuje i oceni przelot po trasie (dokladnosc odwzorowania zalozonej trasy w porownaniu do trasy rzeczywistej)? Jak wspomnial Widmo potrzebne byloby jakies oprogramowanie, chociazby prosty przelicznik e Excel'u. Jezeli ktos podjalby sie wykonania takiego instrumentu- wymaganie mogloby zostac poprawnie zweryfikowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek Bibik




Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sobota 12:37:23 01 Gru 2007 334    Temat postu:

Jako pracownik ZAiOL i równocześnie członek SMILu mogę się podjąć przygotowania oprogramowania do sprawdzenia poprawności trasy. Ustalimy, którą depeszę nmea układy mają obowiązkowo rejestrować i to wszystko.
Jeśli się zgadzacie, to czekam na oficjalne info od szefostwa MIWLu.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Sobota 15:09:35 01 Gru 2007 334    Temat postu:

Wystarczy położenie (długość, szerokość) nie trzeba całej sentencji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinTrajer
Kapral
Kapral



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sobota 16:50:49 01 Gru 2007 334    Temat postu:

Przemek,

Byloby fajnie gdybys cos takiego napisal. Mysle ze mozna zalozyc oddzielny temat zeby ustalic szczegoly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sobota 16:51:07 01 Gru 2007 334    Temat postu:

Witam

Zastawiam się też nad wysokością - w terenie pagórkowatym lub górskim to dość istotne.
Do automatycznego uruchomienia spadochronu trzeba zdefiniować 3 wspórzędne: szerokość i długość geograficzną no i wysokość nad poziomem morza. (np. jakies 30 metrów powyżej poziomu gruntu w danym miejscu)
Teraz mam pytania do kolegów osprzętowców - czy macie wyrobione zdanie na temat praktycznej dokładności pomiaru wysokości przez stosowane przez was układach GPS - 2, 5, 10 metrów ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Niedziela 18:20:07 02 Gru 2007 335    Temat postu:

Na razie nie mamy sprawdzonej dokładności pomiaru wysokości z GPS. Jak pogoda i okolicznosci pozwolą to mamy zamiar zmienić ten stan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Środa 10:54:50 05 Gru 2007 338    Temat postu:

Zawody bezpilotowców w USA

[link widoczny dla zalogowanych]

W regulaminie są zdefiniowane poziomy zaawansowania projektów. Na każdym poziomie są coraz trudniejsze zadania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin