Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa
Oficjalne Forum Stowarzyszenia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacje regulaminu BSL
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czwartek 21:34:52 20 Wrz 2007 262    Temat postu: Modyfikacje regulaminu BSL

W czasie dyskusji po konkusie wynikło iż warto doprecyzować regulamin aby zespoły wiedziały dokładnie jakie kryteria są brane pod uwagę przy ocenie.
Myślę iż wszelki zmiany w regulaminie trzeba zatwierdzić do konca pażdziernika tak aby ekipy miały czas na przygotowanie modeli.

Co warto zmienić:
1. Sprecyzowanie co ma być w dokumentacji
2. ustalić czy ekipy same robia hardware do autopilota
3. do zadania konkursowego dodać lot po wyznaczonej trasie
4. dodatkowe punkty za rozwiązanie naziemnego stanowiska kierowania BSLem
5. Prezentacja projektu dokonywana jest publicznie - tak jak to miało miejsce w tym roku
6 ?

Mysle że warto zajrzec do regulaminów innych konkursów UAV
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Czekam na wasze sugestie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szermierz
Kapral
Kapral



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa / Rzeszów

PostWysłany: Czwartek 22:47:56 20 Wrz 2007 262    Temat postu:

1) Czy istnieje mozliwość zmiany wielkości kwadratu w którym ma mieścicć się BSL??

2)powinna być dokładna rozpiska za co będzie oceniany projekt,

3)współczynnik bezpieczeństwa, ale nie tylko psadochron trzeba to jakoś dobrze dopracować

4)no i skład komisji większy skład (szkoda że moja propozycja żeby z każdej uczelni powołać jednego przedstawiciela nie została zrealizowana)

Narazie wszytko może coś jeszce wymyslę


Pozdrawiam
Błażej Morawski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Piątek 00:37:05 21 Wrz 2007 263    Temat postu:

szermierz napisał:

4)no i skład komisji większy skład (szkoda że moja propozycja żeby z każdej uczelni powołać jednego przedstawiciela nie została zrealizowana)

Masz na myśli pracowników naukowych z każdej uczelni? To najpierw trzeba takich sprowadzić w Bieszczady. Np. z Wrocławia nikt się nie pofatygował. Od Was też tłumu nie było Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik
Generał brygady - Sekretarz KR SMIL
Generał brygady - Sekretarz KR SMIL



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czwartek 23:36:28 27 Wrz 2007 269    Temat postu:

Moja propozycja jest następująca

Regulamin powinien powstać najpóźniej w ciągu najbliższego miesiąca

Regulamin powinien zawierać punktacje. Tak aby zespoły mogły jeszcze w czasie budowy ocenić w co inwestują a w co nie biorąc pod uwagę własne ograniczenia

Co do składu komisji !!!
warunek tylko jeden zwiększ zaangażownie innych uczelni.

Osobiście jednak uważam że powinniśmy się kierować nad skompletowaniem komisji która jest oparta na ludziach mocno związanych z tematem - co w jakimś sensie udało się zrobić w tym roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szermierz
Kapral
Kapral



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa / Rzeszów

PostWysłany: Piątek 11:38:04 28 Wrz 2007 270    Temat postu:

Dominik sam wiesz, na ilu zaproszonych gości przyjechało.... Tylko pytanie czy ktoś wogóle zapraszał ludzi z Wrocławia od nas jak i od was była reprezentacja no ja raczej z Wrocławia nikogo nie zapraszałem!

myśle, że tym razem zaczniemy zapraszać ludzi troszkę wcześniej i może coś lepszego z tego wyjdzie:) i zaczniemy od października wszystko organizować a nie od Marca

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Środa 21:42:03 10 Paź 2007 282    Temat postu:

Odnosnie wzorcow dla regulaminu to jeszcze mozna podejrzec:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szermierz
Kapral
Kapral



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa / Rzeszów

PostWysłany: Środa 23:00:55 10 Paź 2007 282    Temat postu:

Proponuje się spotkać na skype i pogadać o regulaminie.

Proponuje piątek 22


pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wtorek 22:30:14 16 Paź 2007 288    Temat postu:

Witam

Parę punktów do dyskusji:


Zadanie – opis
1)Lot po trasie: BSL powinien być zdolny do przelecenia po wyznaczonej punktami zwrotnymi trasie. Punkty zwrotne zdefiniowane będą przez współrzędne geograficzne i wysokość .
2)Rozpoznanie obiektów na trasie: Podczas lotu na zadanej wysokości i ustalona prędkością . Pierwszy obiekt znajduje się dokładnie na trasie podczas lotu na wysokości 200m, drugi obiekt znajduje się 100 metrów od trasy na odcinku na którym wysokość lotu wynosi 100 metrów. Pozycja obiektów będzie podana. Ocenie podlega możliwość obserwacji obiektu podczas lotu po ściśle zadanej trasie.
3)Przeszukiwanie strefy: W wyznaczonej strefie należy odnaleźć 5 obiektów. Podczas poszukiwania wysokość lotu pomiędzy 30 a 300 metrów.



Wymogi bezpieczeństwa:
1.Masa maksymalna 5 kg
2.BSL ma możliwość przejścia ze sterowania automatycznego na ręczne
3.BSL powinien automatycznie zawrócić do punktu lądowania jeśli nastąpi utrata połączenia ze stacją naziemną przez 30 sekund.
4.Prędkość maksymalna do 180 km/h
Limit warunki pogodowe:
Wiatr boczny do 20 km/h, podmuch wiatru do 40 km/h
Stacja sterująca:
- pozwala na odczytanie wskazań w słońcu
- powinien przekazywać aktualną pozycję geograficzną i wysokość lotu BSLa

Dokumentacja (wg konkursu UAS-Marines)
-opis systemu: budowa BSL, stacja naziemna, przekaz danych, planowanie misji, autopilot, system rozpoznawania obrazu
- opis przebiegu projektu, prób i komentarz do wyników prób w stosunku do założeń projektowych
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania
- analiza wymogów projektowych i misji
- analiza osiągowi

Dokumentacja ( na podstawie konkursu Cessna)
1.Strona tytułowa
2.Wprowadzenie
3.Organizacja zespołu
-lista osób i podział prac
4.Projekt koncepcyjny
- opis wymagań misji
- przedstawienie wymagań projektowych wynikających z misji
- uzasadnienie wybranej konfiguracji
5.Projekt wstępny
Opis metodologii projektu
Opis założonego sposobu realizacji misji
Obliczenia wstępne charakterystyk aerodynamicznych
Obliczenia parametrów misji

6.Projekt konstrukcyjny
- wymiary
- struktura
- systemy i ich integracja w BSLu
- wyważenie
- osiągi wlocie
- kosztorys projektu
- wykonanie zadania
7.Rysunki
a.Rysunek gabarytowy - 3 rzuty kompletnego BSL
b.Rysunek BSL zdemontowanego do transportu w skrzyni
c.Rysunek do obliczeń położenia środka ciężkości z tabelą wyważenia
d.Rysunek złożeniowy – podział na podzespoły
e.Rysunki detaliczne z rozwiązaniami głównych węzłów siłowych
8.Opis budowy
9.Program prób
10.Podsumowanie wyników prób

To tyle
Czekam na wasze komentarze.
[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Sobota 15:07:45 20 Paź 2007 292    Temat postu:

Myślę, że nie powinno się ingerować w główne zadanie jakie ma wykonać BSL. Niektóre z ekip poczyniły już konkretne przygotowania i kosztowne zakupy sprzętu. To wszystko może stać się kompletnie nieprzydatne jeśli zadanie do wykonania tak diametralnie się zmieni.
Jeśli chodzi o zaproponowane powyżej misje, to mogłyby one ewentualnie pojawić się w regulaminie jako zupełnie oddzielne konkurencje lotne, tyle że o uproszczonym celu misji. Na przykład sam lot po wyznaczonej trasie (bez żadnych elementów lokalizacji znaków, żeby konkurencja była wyłącznie na sprawność autopilota), lot na maksymalny zasięg, czy długotrwałość.
O zwycięstwie decydowałaby wtedy suma punktów za wszystkie loty. Z tym zastrzeżeniem, że poboczne konkurencje byłyby zdecydowanie "tańsze" punktowo niż pierwotne zadanie z lotem docel-powrót do obszaru z jednym znakiem.
Przede wszystkim jednak, uważam, że powinno się kwestię regulaminu przedyskutować z Jarkiem Hajdukiem, bo jakby nie było on jest jedynym kompetentnym w tej materii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szermierz
Kapral
Kapral



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa / Rzeszów

PostWysłany: Sobota 15:36:36 20 Paź 2007 292    Temat postu:

Moim zdaniem nie powinno być konkurencji kto szybciej złoży model (bo to moze doprowadzić do przed wczesnej śmierci modelu) tylko ekipa powinna sie zmieścić w określonym czasie np 10 minut. Byle nie robić kto szybciej nie potrzeba więcej katastrof. Może by także punktować ciekawe rozwiązania, które pomagają w szybszym montażu BSLa

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sobota 17:04:47 20 Paź 2007 292    Temat postu:

Witam

Kontakt z Jarkiem Hajdukiem już wstępnie nawiązałem
tyle ze mu obiecałem że przygotujemy najpierw wariant roboczy
regulaminu, żeby nie musiał tworzyć tylko oceniać i poprawiać.

Co do wymagań to rzućcie okiem na to co wymagało ostatnio wojsko

[link widoczny dla zalogowanych]

Co do składania modelu to myślę że trzeba zastosować wymogi wojskowe z powyższego dokumentu: 15 minut pełna ilość punktów, dłuższy odpowiednio mniej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik
Generał brygady - Sekretarz KR SMIL
Generał brygady - Sekretarz KR SMIL



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Niedziela 10:54:29 21 Paź 2007 293    Temat postu:

mój komentarz

Zadanie – opis
1)Lot po trasie: BSL powinien być zdolny do przelecenia po wyznaczonej punktami zwrotnymi trasie. Punkty zwrotne zdefiniowane będą przez współrzędne geograficzne i wysokość .

2)Rozpoznanie obiektów nie obiektów a obiektu (jednego) na trasie: Podczas lotu na zadanej wysokości i ustalona prędkością myślę że przy poszukiwaniu obiektu w tej części zadania nie ma sensu zadawania ograniczeń co do ustalonej wysokości i prędkości. Ta częśc konkurencji powinna być oddzielona od poprzedniej, powinna polegać na znalezieniu obiektu w pewnym zdefiniowanym obszarze. Dodatkowa punktacja mogła by dotyczyć szybkości znalezienia obiektu

Poniższa częsć wg mnie nie ma sensu

Pierwszy obiekt znajduje się dokładnie na trasie podczas lotu na wysokości 200m, drugi obiekt znajduje się 100 metrów od trasy na odcinku na którym wysokość lotu wynosi 100 metrów. Pozycja obiektów będzie podana. Ocenie podlega możliwość obserwacji obiektu podczas lotu po ściśle zadanej trasie.



Jak wyżej
3)Przeszukiwanie strefy: W wyznaczonej strefie należy odnaleźć 5 nie 5 a jeden obiektów. Podczas poszukiwania wysokość lotu pomiędzy 30 a 300 metrów.



Wymogi bezpieczeństwa:
1.Masa maksymalna 5 kg
2.BSL ma możliwość przejścia ze sterowania automatycznego na ręczne
3.BSL powinien automatycznie zawrócić do punktu lądowania jeśli nastąpi utrata połączenia ze stacją naziemną przez 30 sekund.
4.Prędkość maksymalna do 180 km/h
Limit warunki pogodowe:
Wiatr boczny do 20 km/h, podmuch wiatru do 40 km/h
Stacja sterująca:
- pozwala na odczytanie wskazań w słońcu
- powinien przekazywać aktualną pozycję geograficzną i wysokość lotu BSLa

tu wg mnie wszystko OK!

Dokumentacja (wg konkursu UAS-Marines)
-opis systemu: budowa BSL, stacja naziemna, przekaz danych, planowanie misji, autopilot, system rozpoznawania obrazu
- opis przebiegu projektu, prób i komentarz do wyników prób w stosunku do założeń projektowych
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania
- analiza wymogów projektowych i misji
- analiza osiągowi

skłaniałbym się do tej powyżej. Ponadto jestem za takim rozwiązaniem aby dokumentacja miała formaę informacyją bez zbędnego wchodzenia w szczegóły. Możliwie zwięzła forma. max 20 stron

Dokumentacja ( na podstawie konkursu Cessna)

1.Strona tytułowa
2.Wprowadzenie
3.Organizacja zespołu
-lista osób i podział prac
4.Projekt koncepcyjny
- opis wymagań misji
- przedstawienie wymagań projektowych wynikających z misji
- uzasadnienie wybranej konfiguracji
5.Projekt wstępny
Opis metodologii projektu
Opis założonego sposobu realizacji misji
Obliczenia wstępne charakterystyk aerodynamicznych
Obliczenia parametrów misji

6.Projekt konstrukcyjny
- wymiary
- struktura
- systemy i ich integracja w BSLu
- wyważenie
- osiągi wlocie
- kosztorys projektu
- wykonanie zadania
7.Rysunki
a.Rysunek gabarytowy - 3 rzuty kompletnego BSL
b.Rysunek BSL zdemontowanego do transportu w skrzyni
c.Rysunek do obliczeń położenia środka ciężkości z tabelą wyważenia
d.Rysunek złożeniowy – podział na podzespoły
e.Rysunki detaliczne z rozwiązaniami głównych węzłów siłowych
8.Opis budowy
9.Program prób
10.Podsumowanie wyników prób


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil Brach
Generał dywizji - Przewodniczący KR SMIL
Generał dywizji - Przewodniczący KR SMIL



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin/Warszawa

PostWysłany: Poniedziałek 17:55:57 22 Paź 2007 294    Temat postu:

Na obecnym etapie zaawansowania projektów i możliwości zespołów skłaniałbym się raczej do "okrojenia" regulaminu zgodnie z sugestiami Dominika.
Dobrym pomysłem jest ogólnie wypunktowanie co za ile punktów. Rzeczywiście pozwoli to świadome decyzje zespołów w co inwestować żeby wygrać konkurs.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Poniedziałek 22:29:20 22 Paź 2007 294    Temat postu:

Można na przykład zamiast tworzyć oddzielne konkurencje lotne, uszczegółowić tę obecną. Tzn. rozbić ten jeden lot do strefy na poszczególne fazy i sprecyzować punktację za każdą ocenianą rzecz. Na przykład start, lot automatyczny po prostej, zakręty automatyczne o 90 i 180st (już w strefie, lub zrobienie rundy czterozakrętowej na autopilocie nad miejscem startu), dokładność jeśli chodzi o trzymanie się wyznaczonej trasy, lądowanie automatyczne, jakość przesyłanego obrazu, ilość danych otrzymywana na ziemi itd. Każdy z podpunktów oceniany np. od 0 do 10 czy 20 pkt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Ruchała
Generał broni - Vice-Prezes SMIL
Generał broni - Vice-Prezes SMIL



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno / Warszawa

PostWysłany: Poniedziałek 23:30:04 22 Paź 2007 294    Temat postu:

Może głupie pytanie, ale jak chcecie weryfikować np. odległość od trasy, prędkość albo wysokość lotu? Czy ma to się opierać na obserwacji bezpośredniej z ziemi (i co, jakieś teodolity czy diabli wiedzą, co jeszcze), czy na analizie obrazu z kamery lub innych przesyłanych z BSLa danych? Czy w regulaminie jest punkt o jakimś wyposażeniu dodatkowym, typu wysokościomierz czy prędkościomierz z możliwością przesyłu danych?

Pozdrawiam
Paweł

PS. Umówmy się, że to było jedno głupie pytanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinTrajer
Kapral
Kapral



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Piątek 02:11:47 26 Paź 2007 298    Temat postu:

Zapoznalem sie ostatnio z propozycja Piotrka- bardzo szczegolowa. Nie mam wiekszych uwag moze po za (co zostalo zauwazone) zbyt wysoko postawiona poprzeczka (czy warto?). Przychylam sie takze do trafnej uwagi Pawla- wymagania musza byc weryfikowalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sobota 22:18:32 03 Lis 2007 306    Temat postu:

Robocza wersja projektu regulaminu do ściągnięcia u góry na stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Rozesłałem już ją do kilkunastu osób i czekam na ich uwagi.
Jeśli macie jakieś to też proszę o podesłanie.

Jak widać z dyskusji niektórzy uważają że autopilot to już za wysoka poprzeczka dla tego konkursu. A co w tym temacie do powiedzenia mają uczestnicy???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil Brach
Generał dywizji - Przewodniczący KR SMIL
Generał dywizji - Przewodniczący KR SMIL



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin/Warszawa

PostWysłany: Niedziela 13:07:48 04 Lis 2007 307    Temat postu:

Jeśli autopilot to za dużo to IMHO należałoby zakończyć konkurs już teraz. W zasadzie model warszawski lata od swóch sezonów, Rzeszów nadgonił swoje opóźnienie do reszty zespołów, a Wrocław, mimo że zaczął prace od nowa (moim zdaniem wielka szkoda straconego sezonu) też jest w czołówce.
Wiec... quo vadis?
Myślę że poprawianie kwestii lotnych, długotrwałości czy jakości przesyłanego obrazu ewentualnie prace nad ergonomizacją stanowiska naziemnego to trochę za mała poprzeczka dla uczestników.
Jak odbywał się pierwszy konkurs BSL-i to chyba mało kto wierzył, że po 3 latach w powietrze wzbiją się maszyny... chyba nawet Marcin, który tworzył konkurs od początku.

Pozdrawiam-y


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Niedziela 22:13:36 04 Lis 2007 307    Temat postu:

Widzę, że jednak główne zadanie dla bezpilotowca zostało zmienione. Stawia to ekipę KNL w bardzo niewygodnej sytuacji. Ze wszystkich ekip jakie startowały w konkursach, jesteśmy najbardziej zaawansowani. W postępach prac nad projektem posunęliśmy się najdalej w ciągu tych dwóch lat i w związku z tym zmiany regulaminu najbardziej dotykają właśnie ekipę KNL. Podkreślam, ze mam na myśli zmiany regulaminu, a nie jego modyfikacje mające na celu doprecyzowanie istniejących zapisów. Dlatego uważam, że organizatorzy, a przede wszystkim autorzy zmian regulaminu powinni liczyć się z naszym zdaniem. Niestety, niektóre zmiany idą w złym kierunku.

Zapis o poszukiwaniu dwóch nieokreślonych, a nie jednego, z góry zdefiniowanego znaku praktycznie uniemożliwia użycie obranej przez nas koncepcji z analizą obrazu na pokładzie lecącego BSLa. Co prawda obrana przez nas droga nie została jeszcze do końca zrealizowana, ale poczyniliśmy znaczące postępy do osiągnięcia tego celu. W związku z czym, ważam, że organizatorzy postępują wobec nas bardzo nie fair grzebiąc naszą pracę i pieniądze.
Po pierwsze i najważniejsze zakupiliśmy odpowiedni sprzęt, tzn. aparat cyfrowy o dużej rozdzielczości oraz komputer pokładowy o dużej mocy obliczeniowej. Te wydatki pochłonęły ok 30% naszego budżetu jakim dysponowaliśmy przez te dwa lata. Jest to dla nas suma niebagatelna i mimo, że nie są to nasze prywatne pieniądze to nie chcielibyśmy, żeby okazało się, że zostały wydane na marne. Dodatkowym aspektem jest stracony na to czas i energia, bo znalezienie odpowiedniego sprzętu, a potem sprowadzenie go do kraju nie było zadaniem łatwym.
Po drugie znaleźliśmy odpowiednich ludzi spoza naszego wydziału, którzy podjęli się stworzenia oprogramowania analizującego zdjęcia. Ci ludzie również poświęcili mnóstwo swojego czasu na pracę dla tego projektu. Powstał już jeden program, nie został on jeszcze zweryfikowany. Powstaje też kolejny.

Dlaczego więc autorzy zmian regulaminu chcą to wszystko przekreślić? Czy właśnie takie skutki swoich działań zamierzali? Inne ekipy stoją na bardziej uprzywilejowanej pozycji z racji mniejszego zaawansowania prac i w związku z tym większą możliwością modyfikowania planów. Stawia to zmianę regulaminu jako niesprawiedliwą i dla nas krzywdzącą.
Chciałbym przypomnieć od czego zaczynaliśmy tę dyskusję
pijask napisał:
W czasie dyskusji po konkusie wynikło iż warto doprecyzować regulamin aby zespoły wiedziały dokładnie jakie kryteria są brane pod uwagę przy ocenie.

Co warto zmienić:
1. Sprecyzowanie co ma być w dokumentacji
2. ustalić czy ekipy same robia hardware do autopilota
3. do zadania konkursowego dodać lot po wyznaczonej trasie
4. dodatkowe punkty za rozwiązanie naziemnego stanowiska kierowania BSLem
5. Prezentacja projektu dokonywana jest publicznie - tak jak to miało miejsce w tym roku

Wszystkie proponowane zmiany to raczej kosmetyczne modyfikacje i doprecyzowania istniejących zapisów, a nie ingerencja w podstawowe założenia. Skąd w takim razie pomysł na zmiany, które znacząco odbiegają od wstępnych propozycji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Poniedziałek 00:20:59 05 Lis 2007 308    Temat postu:

Czaro - nikt nie chce przekreślać Waszego wysiłku. Jeśli uważacie, że wprowadzenie 2 obiektów znacząco komplikuje zadanie to w najbliższej edycji możemy pozostać przy jednym obiekcie.

To wszystko mieści się w systemie rozpoznawania obrazu - ale czy idziemy krok dalej aby lot odbywał się autonomicznie przy pomocy autopilota ???

Przy okazji takie bezpilotowce robi Argentyna...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin