Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa
Oficjalne Forum Stowarzyszenia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacje regulaminu BSL
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek Bibik




Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Środa 20:20:53 05 Gru 2007 338    Temat postu:

Ze wstępnych rozmów z fachowcem (K. Gajdą) wynika, że wysokość na standardowych gpsach można uzyskać z dokładnością +-20m. Musi wystarczyć. Jak się uda, zrobimy szczegółowe badania i sprawdzę to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Poniedziałek 01:09:33 28 Sty 2008 27    Temat postu:

widmo napisał:

4. działanie systemu spadochronowego, 3próby (liczy się udane otwarcie):
1 próba 1pkt
2 próba 1pkt
3 próba 1pkt


trochę już czasu minęło od tego postu, ale dopiero teraz wpadło mi do głowy:
Kolejne udane otwarcia spadochronu powinny być punktowane lepiej, od porzednich. Dzięki temu promowany będzie system z największą skutecznością i powtarzalnością działania. Tzn, np.
jedno udane otwarcie 1pkt.
dwa udane otwarcia (pod rząd) 3pkt (1+2)
trzy udane otwarcia 6pkt (1+2+3)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Poniedziałek 10:40:08 28 Sty 2008 27    Temat postu:

Takie sumowanie punktów za otwarcie spadochronu może dać zespołowi za dużą przewagę punktową.
np.: trzy udane otwarcia dają 6pkt, tyle co automatyczny start i lądowanie.
Żeby zachować proporcje względem reszty zadań należało by zmienić reszte punktacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Poniedziałek 12:02:12 28 Sty 2008 27    Temat postu:

Bo może punkty za inne zadania faktycznie są za niskie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Poniedziałek 14:17:42 28 Sty 2008 27    Temat postu:

Założeniem przy tworzeniu punktacji była max prostota i użycie zasady 0v1 gdzie się da.
Gdzie jest interpretacja sędziowska tam zawsze mogą pojawić się wątpliwości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czwartek 23:45:10 15 Sty 2009 14    Temat postu:

Mamy już połowę stycznia. Podczas ostatnich Warsztatów na Bezmiechowej była dyskusja na temat przyszłości konkursu bezpilotowców.
Zapadła decyzja o tym aby do lutego podać wersję regulaminu która ma obowiązywać w roku 2009.
Jak dotychczas nie pojawiły się żadne propozycje zmian.
Mam prośbę aby przedstawiciele poszczególnych uczelni przedstawili swoje stanowisko
- czy ma być organizowany konkurs
- jakie zmiany są konieczne w regulaminie

Pozdrawiam

Piotr Jaśkowski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czwartek 23:50:11 15 Sty 2009 14    Temat postu:

Kilka zdań w temacie od Jarka Hajduka:

Zaglądam czasem na forum SMIL'owe, ale chyba mało się dzieje w kwestii konkursu "bezpilotowców".
O ile pamiętam, ewentualne zmiany regulaminowe miały się zamknąć do końca roku. Pojawiły się jakieś nowe pomysły?

Na ile mogłem, na tyle rozeznałem kwestię dostępności "komercyjnych" autopilotów.
Z MicroPilotem problemem są kwestie formalne - ciążą na nas (jak na całej reszcie świata poza USA i Kanadą) ograniczenia eksportowe dla produktów podwójnego zastosowania i nie bardzo widzę szansę na rozwiązanie.
Rozmawiałem z R. Arendzikowskim od autopilotów FCS. W zasadzie wyraził akceptację i mógłby przygotować kilka sztuk w cenie około 5000 zł/szt. (rozmawiałem z nim jeszcze przy tańszym dolarze). Niestety to nie mało, samo rozwiązanie też jest stosunkowo "zamknięte", a kwestia wsparcia technicznego została poruszona tak jakoś problematycznie (za dodatkową opłatą). Wygląda na to że p. Arendzikowski nie bardzo jest tym zainteresowany, może dlatego że pracuje już nad nowym projektem.

Czyli z tej strony trochę słabo to widzę. Z drugiej strony, jeżeli kolejny konkurs miałby się odbyć wciąż bez sterowania automatycznego to oznacza brak postępu i podważa (jak dla mnie) pierwotną ideę. Zdaję sobie sprawę, że być może całe zamierzenie jest jednak zbyt trudne dla grup studenckich i myślę w jaką stronę by tę działalność "pociągnąć".

Tak wstępnie mam kilka pomysłów
1. Może by przesunąć nacisk jednak w stronę konstrukcji, stawiając trudniejsze ograniczenia, a jednocześnie promując osiągi, niezawodność, bezpieczeństwo (ogólnie kwestie praktyczne), tak aby przygotować "grunt" pod autopilota, a jednocześnie dać szansę studentom kierunków konstrukcyjnych.
2. Do regulaminu w aktualnej postaci warto by wprowadzić (albo promować) wymóg rejestracji wybranych parametrów lotu oraz ruchów sterowania z wymogiem prezentacji wyników. Być może dałoby to dodatkowy bodziec do prac nad układami sterowania automatycznego (albo chociaż wspomagającymi sterowanie).
3. Chyba warto zorganizować specjalne warsztaty (albo po prostu rodzaj grupy dyskusyjnej) do integracji studentów specjalności lotniczo konstrukcyjnych, awionicznych, silnikowych ze studentami elektroniki. Mam takie wyobrażenie, że po jakimś czasie zaowocuje to działającymi systemami sterowania automatycznego.

Ot i tyle "na szybko"

Pozdrawiam serdecznie
Jarosław Hajduk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Piątek 00:17:47 16 Sty 2009 15    Temat postu:

Na okoliczność sytuacji z autopilotami komercyjnymi przedstawionej przez Jarka Hajduka może spróbować w klasie z "autopilotami gotowymi" wykorzystać autopilot Paparazzi
[link widoczny dla zalogowanych]

Cena do 260$ ( [link widoczny dla zalogowanych] ) chyba będzie w zasięgu zespołów. No i jest dostęp do dokumentacji.

Co o tym myślicie ?

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Poniedziałek 23:24:09 19 Sty 2009 18    Temat postu:

kolejne uwagi Jarka Hajduka:

Tak się zastanawiam, czy by nie dopuścić (a to znaczy szerzej rozreklamować) do konkursu zainteresowanych osób spoza uczelni ?
Może jeszcze nie jest za późno, a wiem że jest w Polsce przynajmniej kilka osób zajmujących się tym hobbystycznie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Może to by trochę ożywiło rywalizację. Niestety zdaję sobie sprawę, że trzeba by bardziej "konkretnie" potraktować sprawę nagród.

Ten pomysł z jakimś tańszym (OEM'owym) rozwiązaniem w rodzaju Paparazzi całkiem mi się podoba. Podobne "płytki" są tez dostępne tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety to wszystko są sklepy amerykańskie (zresztą te układy Paparazzi też są sprzedawane przez sklep amerykański), a tam wszystkie układy które mają coś wspólnego z automatyczną nawigacją i wyznaczaniem kątów orientacji podchodzi pod technologie podwójnego zastosowania - a to wiąże się z problemami z zakupem. Ale z drugiej strony może gdyby to załatwiać przez SMIL, byłoby łatwiej. Może po prostu trzeba spróbować?


Przy okazji. Tu jest dosyć ciekawe opracowanie. Może warto dać link na stronie Warsztatów?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Jarek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Wtorek 02:19:38 20 Sty 2009 19    Temat postu:

pijask napisał:
kolejne uwagi Jarka Hajduka:

Tak się zastanawiam, czy by nie dopuścić (a to znaczy szerzej rozreklamować) do konkursu zainteresowanych osób spoza uczelni ?
Może jeszcze nie jest za późno, a wiem że jest w Polsce przynajmniej kilka osób zajmujących się tym hobbystycznie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Na zaprzyjaźnionym forum do podanego pisałem o Konkursie i MIWL już rok temu. Ale były to tylko szczątkowe informacje podawane przy okazji opisu projektu Osy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo
Szeregowy
Szeregowy



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Czwartek 16:59:30 22 Sty 2009 21    Temat postu:

Witam
Problem z zakupem autopilota paparazi da się ominąć.
Na stronie paparazii są dostępne pliki ze schematami elektrycznymi oraz rysunkami ścieżek na płytce. Jest również lista elementów. Program autopilota też jest chyba dostępny.
Inny problem dotyczy tego że użycie innych czujników niż te które są przewidziane jest trochę utrudnione, np: dołaczenie innych urządzeń komunikujących się po rs232.
Jeżeli mielibyśmy się zdecydować na sprzęt z paparazii to wybrał bym płytkę TwogV1 (w przeciwieństwie do TinyV2 jest ona bez GPSa).
Wykonanie i montaż płytek zlecić moźna specjalistycznej firmie.


pozdrawiam
Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin Chilik




Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Niedziela 19:53:56 17 Maj 2009 136    Temat postu:

Witam,

Jestem czlonkiem Koła Naukowego SAE. W tym roku mamy zamiar wziąć udział w Konkursie BSL w Bezmiechowej. Chcemy wystartować z sacjalnie do tego celu stwozonym płatowcem oraz własnym ( niekomercyjnym) "autopilotem". Osobiście uważam że użycie komercyjnego sprzętu jest mijaniem się z celem ponieważ nie jest to nic innego jak sprawdzenie czy to co zostało wymyślone przez jakąć grupe ludzi faktycznie działa. Moim zdaniem prowadzi to w ślepą uliczkę.
Stworzenie własnego systemu sterowania oczywiście nie jest banalne ale tutaj projektowanie konstrukcji jest praktycznie sprawą dwóch góra trzech miesięcy i w odróżnieniu od zawodów AeroDesign robi się to raz, a nie co roku od nowa. Natomiast system sterowania to 70 % całej pracy i jeżeli on już jakiś powstanie to kolejne 70 % czasu na to żeby to sprawnie działało w największej liczbie przypadków.
Uważam, że lepszą sprawą było by nawiązanie współpracy z uczelnią lub ludźmi ( firmami ) ktore się tymi sprawami zajmują niż kupowanie "gotowców".

Jestem za tym, żeby punkt regulaminu o zabronieniu używania komercyjnych autopilotów był przestrzegany w sposób sumienny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Czwartek 22:08:40 19 Lis 2009 322    Temat postu:

Czy możemy już zacząć dyskutować o zmianach regulaminu na rok 2010?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin Chilik




Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Piątek 23:42:52 20 Lis 2009 323    Temat postu:

Może ja zadam pare pytań na początek:

1. Rozumiem, że nastąpi pewien podział na klasy? Jakie klasy czym się mają od siębie odróżniać, co ma być celem, jaka ma być misja do wykonania.

2. Czy mogą być dopuszczone do konkurencji statki inne niż płatowce chodzi o np. jakąś odrębną klase wiropłatów itp. ?

3. Rozumiem, że konstrukcje które już brały udział w konkurencji mogą ponownie brać udział tylko w jednej z klas?

4. Wracając do kwesti autopilota czy dopuszczamy jakies projekty komercyjne typu paparazzi do którejś z klas?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Poniedziałek 19:31:50 23 Lis 2009 326    Temat postu:

Może od początku, bo widzę, że jesteś mało zorientowany.
Szczegóły, oraz regulaminy nie zostały jeszcze opracowane z prostego powodu. Jak na razie startujący nie wyrazili w ogóle opinii czy zaproponowany dwa miesiące temu ogólny zarys zmian im odpowiada. Czy mają inny pomysły? A może wolą, żeby wszystko zostało po staremu?

1. Podział na kategorie:
a. Konkurs płatowców. Liczy się autorski płatowiec pod kątem osiągowym i projektowym. Sterowanie dowolnie, czy RC, czy autonomiczny. Próby w locie będą wykonywane z rejestratorem prądowym, GPS i ciśnieniowym, a z danych będą wyciągane prędkość wznoszenia, prędkość minimalna, maksymalna, pobór prądu (przeliczana na długotrwałość i zasięg lotu). Do tego system spadochronowy i nowy punkt: lądowanie na celność znad przeszkody.
b. Konkurs autopilotów: autorski autopilot sterujący dowolnie wybranym płatowcem (czy kupnym, czy budowanym samodzielnie). Lub sterujący jakimś monotypem, np. "wszyscy budują Twinstara". W konkurencji praktycznej oceniano by dokładność odwzorowania zadanej trasy lotu, manewrów itp. Plus ocena stacji naziemnej.
c. Konkurencja otwarta. Tzn bez ograniczeń na płatowiec (czy kupiony, czy zrobiony), bez ograniczenia na autopilot. Reszta jak w starym regulaminie.
d. Konkurencja na system przetwarzania obrazu i automatyczne wykrywanie krzyża na płachcie.

We wszystkich konkurencjach oczywiście punktowana będzie prezentacja i dokumentacja techniczna.

2. Ja myślę, że nie ma przeszkód. Jakie jest zdanie innych?
3. Myślę, że takie ograniczenie jest zbędne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czaro dnia Poniedziałek 21:15:58 23 Lis 2009 326, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin Chilik




Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czwartek 00:36:55 26 Lis 2009 329    Temat postu:

Czy nie wystarczy zrobić podział tylko na trzy klasy jak na razie? Chodzi mi o to, że nie widze za bardzo konkurencji np. na sam system przetwarzania.

Ja to widzę podobnie jak ty:


1. Stworzenie konkurencji ogólnej ( najbardziej prestiżowej) która wyróżnia się np.

- Nagroda główna: trofeum przechodnie ( jak w Aerodesign, uważam że bardzo dobry pomysł + inne nagrody)

- Obejmuje własny płatowiec ( tak jak pisałeś "Konkurs płatowców") + wykonanie pewnych zadań który skomplikowanie zależy od tego jak bardzo jest rozwinięty system awioniczny i nie tylko bo zadania mogą obejmować np. wykonanie pewnych pomiarów, obserwacji , zrzucenia ładunku itp.

2. Konkurencja na autopilot

- czyli dopuszczenie stosowania płatowców komercyjnych ale również wykonanie zadań/ misji innych niż w konkurencji głównej, bardziej na sprawdzenie dziłania autopilota ( samodzielny start, lądowanie , lot po trasie, jakoś odwzorowania trasy itp.)

3. Klasa otwarta

- dla "bardziej kasiastych" Smile czyli wykonanie zadania/ misji tylko że można mieć jak i komercyjną awionike jak i płatowiec. Tak klasa bardziej for fun niż innowacyjna.

Jednym słowem zgadzam się z proponowanymi zmianami ale nie widzę narazie konkurencji d) czyli system przetwarzania obrazu i wykrywanie obrazu.
Rozumiem że jeżeli dopuszczamy wiropłaty to do konkurencji otwartej?

Czy masz już jakieś konkretne pomysły na wykonywane misje/zadania?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin Chilik dnia Czwartek 00:40:32 26 Lis 2009 329, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czaro
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolyca

PostWysłany: Niedziela 18:52:52 27 Gru 2009 360    Temat postu:

Myślą przewodnią zmian w regulaminie jest maksymalne ułatwienie drogi do wykonania zadania. Chodzi o to, żeby wreszcie konkurs wygrywał ten, kto najlepiej zrealizuje postawiony cel, a nie tylko najbardziej się do niego zbliży. Aby ekipy startujące w prosty i szybki sposób mogły zweryfikować swoje pomysły i możliwie małym nakładem środków zdobyć praktyczne doświadczenia charakterystyczne dla lotnictwa bezzałogowego.

1.
Cytat:
"Konkurs płatowców" + wykonanie pewnych zadań który skomplikowanie zależy od tego jak bardzo jest rozwinięty system awioniczny

No właśnie nie Smile Chodzi o to, żeby dało się "oblatać" całą konkurencję mając do dyspozycji wyłącznie sterowanie RC. Oczywiście jeśli jakaś drużyna uzna, że jakiś system autonomicznego sterowania, czy stabilizacji pomoże jej w uzyskaniu lepszego wyniku będzie mogła go użyć.
Tak, jak to się robi w rzeczywistości: "Badania osiągowe nowo zaprojektowanego płatowca."

2. Konkurs autopilotów
Tutaj się całkowicie rozumiemy. Użycie płatowca z EPP, znanego, poprawnie latającego piankowca Multiplexa powinno ułatwić prace nad autopilotem i tym samym przybliżyć pierwszy udany lot automatyczny. Obsługa warsztatowa takiego płatowca jest na tyle prosta, że poradzi sobie z nią "zwykły automatyk", niekoniecznie modelarz. Dzięki temu odciążona ekipa warsztatowa będzie miała więcej czasu na zajęcie się autorskimi projektami z pozostałych konkurencji. Wiadomo, że loty z prototypem autopilota łatwo mogą skończyć się kraksą, szkoda rydzykować super wyżyłowanych płatowców projektowanych pod kątem osiągowym w konkurencji 1, czy 3.
Powstaje w Polsce kilka prototypów autopilotów budowanych przez amatorów. Latają właśnie na piankowcach. Można by zaprosić takich ludzi i dowiedzieć się więcej o ich doświadczeniach.

3. Tutaj też jest zgoda Smile
Cytat:
Tak klasa bardziej for fun niż innowacyjna.

Myślę, że właśnie o to chodzi w całej tej zabawie. Najpierw nauczmy się jak najwięcej na tym co już jest, a później zajmijmy się wymyślaniem czegoś nowego.

4. Konkurencja rozpoznania obrazu to propozycja dr Rodzewicza. Jest w niej sporo sensu. Zadanie typowo dla "nielotnych" robotyków i automatyków mogłoby przyciągnąć świeżą krew na warsztaty z tzw. uziemionych wydziałów Politechnik. Opłaca się w ich inwestować, bo kiedy już powstanie jakiś prawdziwy BSL, powinien coś robić, nie tylko latać. Najlepiej automatycznie. Jeśli dopiero za kilka lat zaczniemy szukać ludzi potrzebnych do zrobienia systemów dodających do BSLa jakieś cechy użytkowe, może być za późno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czaro dnia Niedziela 18:56:57 27 Gru 2009 360, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Piątek 00:23:04 26 Lut 2010 56    Temat postu:

Witam,
na razie to, co mi przychodzi do głowy od razu:
1. Zgłaszałem na warsztatach: Odejmowanie punktów za niepunktualne dostarczenie dokumentacji, niepunktualne dostarczenie modelu, itp. W ten sposób nie "wytnie" się ekip spóźnialskich, ale mocno zmotywuje do przestrzegania rygorów czasowych. Dokumentacja musi być dostarczona w wersji papierowej.
2. Sprecyzować punkty ujemne za przekroczenie masy, np 1 pkt za każde 0.5 kg czy 1 kg.
3. Postulat, który na forum już był: jeden juror z każdej uczelni. Wiem, że to może być problemem, świetnym rozwiązaniem tu jest publiczna ocena i warto to wpisać do regulaminu. Może jednak warto wpisać do regulaminu również zdanie, że każdy zespół ma prawo zaproponować ze swojej uczelni lub jakiejś firmy jurorów. To wyeliminuje ewentualne głosy o nieobiektywności jury.
4. Wyposażenie awioniczne: tu warto rozwinąć temat tym bardziej, że pojawiają się próby sterowania automatycznego i zmotywować zespoły do działania w tym kierunku. Jak będę miał chwilę czasu, przygotuję propozycje.
Pozdrawiam,
Grzesiek Kopecki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wtorek 23:14:49 27 Kwi 2010 116    Temat postu:

Jak wygląda analogiczny konkurs w USA można zobaczyć na: [link widoczny dla zalogowanych]
Można przejrzeć dokumentacje poszczególnych ekip z poprzedniej edycji.
Dopuszczone są autopiloty komercyjne

Co do europejskiego konkursu udźwigowców air Cargo Challange to kolejna edycja w 2011 odbedzie sie w Niemczech organizowana przez Uniwersytet w Stutgarcie - zwycięzców z poprzedniej edycji w 2009 roku
- [link widoczny dla zalogowanych]
regulamin2009
[link widoczny dla zalogowanych]
regulamin2007
[link widoczny dla zalogowanych]

Europejska konferencja mikrobezpilotorców w tym roku w Brunszwiku
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji tez konkurs w w klasach outdoor i indoor
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pijask
Plutonowy
Plutonowy



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa

PostWysłany: Niedziela 19:17:03 27 Cze 2010 177    Temat postu:

Regulamin konkursu bezpilotowców na rok 2010 dostępny na stronie MIWL [link widoczny dla zalogowanych]

Główne zmiany to to wprowadzenie klasy otwartej w które można stosować autopiloty komercyjne i płatowiec nie musi się mieścić w skrzyni transportowej. Pozostaje limit masy 5 kg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Strona Główna -> Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin